שירותי סיעוד לקשישים בעלי משפחה שמעורבת בטיפול

שירותי סיעוד לקשישים בעלי משפחה שמעורבת בטיפול

 

בעולם המודרני שבו אנשים מגיעים לגילאים מופלגים בבריאות, שירותי סיעוד לקשישים הפכו לחיוניים. כאשר בני המשפחה, אינם יכולים להיות נוכחים תמיד, לצידם של יקיריהם, מטפלים סיעודיים צריכים לשמש תחליף נאמן להם.

עם זאת, הצלחת הטיפול תלויה גם, במעורבותם של בני המשפחה. הם חשובים לרווחתו של הקשיש ולבריאותו הפיזית והנפשית. בעזרת הבנה והקשבה, יחד עם עבודה משותפת ומלאת אמון, ניתן להבטיח שהקשישים יקבלו את הטיפול האיכותי והמסור שמגיע להם. כמובן, תוך שמירה על איכות חייהם ורווחתם.

 

מידע חשוב לקריאה, לפני שפונים אל חברות סיעוד לקשישים, לקבלת שירות:

תפקיד בני המשפחה, כאשר יש מטפלים סיעודיים לקשישים שבמשפחה, הוא קריטי להצלחה של טיפול איכותי:

  • תמיכה: בני המשפחה מספקים תמיכה רגשית וחברתית, דבר שחיוני להרגשה טובה של הקשיש. הקשרים החברתיים והאהבה מצד בני המשפחה, תוך טיפול בקשישים, משפרים את מצב הרוח ומונעים תחושות בדידות קשות.
  • גשר מחבר: בני המשפחה יכולים לשמש כגשר, בין הקשיש למטפל הסיעודי. הם מכירים הכי טוב את הצרכים, ההעדפות וההיסטוריה הרפואית של הקשיש. לכן מוטלת עליהם האחריות, להעביר מידע חשוב למטפל. כך ניתן להבטיח, שהטיפול יתאים אישית לכל קשיש ויתחשב בצרכיו הפרטיים.
  • מעורבות ומענה לשאלות וחששות: חשוב שבני המשפחה, יהיו מעורבים בהחלטות הנוגעות לתהליך הטיפול. חשוב גם כי הם ירגישו בנוח, לשאול שאלות ולהביע חששות. מעורבות זו מספקת ביטחון לקשיש, תוך שהיא מעניקה לבני המשפחה, תחושת שליטה ושותפות בתהליך.
  • שותפות פעילה: בני המשפחה יכולים לקחת חלק פעיל, בפעילויות יומיומיות עם הקשיש, כמו ארוחות משפחתיות, טיולים או פעילויות חברתיות, על מנת להעשיר את חייו ולהגביר את תחושת השייכות והאושר.

 

מטפלים ישראלים לקשישים רבים, מקפידים על מעורבות של בני המשפחה, בטיפול בקשיש. להלן 3 כללי אצבע, המיועדים למקסם את הצלחת הטיפול המשותף בו:

  1. תקשורת פתוחה ושוטפת: חשוב לקיים שיח פתוח, ברור ומקיף בין בני המשפחה לבין המטפל הסיעודי. יש להגדיר פגישות קבועות או שיחות טלפוניות, כדי לעדכן זה את זה על מצב הקשיש, להתייחס לשאלות או חששות ולשתף בחוויות. תקשורת טובה, מונעת אי הבנות ומסייעת במציאת פתרונות בצורה משותפת.
  2. הגדרת תפקידים וברורים: כל צד צריך לדעת, מהן הציפיות ממנו. בני המשפחה צריכים לקבוע את תפקידם, בתמיכה ובמעורבות, בעוד שהמטפל צריך להבהיר את תחומי האחריות שלו.

כך ניתן למנוע חפיפות בתפקידים, כדי לשמור על סדר וארגון בטיפול, מה שעוזר לכולם לפעול בהרמוניה, בלי לפספס מידע או טיפולים חשובים.

  1. שיתוף פעולה ואחריות משותפת: חשוב שכל המעורבים, ירגישו שהם עובדים יחד, כמערכת אחת. מטפלת סיעודית לקשישים, מתוקף תפקידה ובהתאם להגדרתו, צריכה לטפל בקשיש לפי משך הזמן שהגיעה עבורו. אך גם בני המשפחה צריכים להיות מוכנים, לקחת חלק פעיל בטיפול. אם זה בקביעת פעילויות יומיומיות, או בסיוע בניהול התרופות.

בעבודה משותפת, כל הצדדים יכולים לתרום מניסיונם ולסייע לשיפור איכות החיים של הקשיש.

חברות סיעוד לקשישים

ד.ש. דניאל שירותי סיעוד ישראלים

העבודה משותפת בין בני המשפחה למטפל הסיעודי, היא גורם קריטי להצלחת הטיפול, בקשישים היקרים לנו כל כך. כאשר כל הצדדים פועלים במשותף, עם תקשורת פתוחה, הבנה ברורה של חלוקת התפקידים ושיתוף פעולה פעיל, ניתן ליצור סביבה תומכת ומחזקת עבור הקשיש.

בצורה זו, נשפר את איכות חייהם של הקשישים, להקל על תחושת הבדידות הקשה שלהם ולתת להם את התמיכה הנחוצה, בשלב זה של חייהם.

כך נבטיח שהקשישים שלנו ייהנו מחיים מלאים, מכובדים ומספקים, תוך שמירה על כבודם ורווחתם.

 

לפרטים נוספים והתייעצות, פנו אלינו בטלפון 058-5786024.

זקוקים לעזרה?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם